Spirulina – zastosowanie i właściwości odżywcze

Spirulina - zastosowanie i właściwości odżywcze

Spirulina to niebiesko – zielone glony, które potoczne nazywane są algami. Glony chyba nikomu nie kojarzą się dobrze, lecz te traktowane są jako superfood.

Spirulina ma większą zawartość protein niż mięso, dlatego zalecany jest przede wszystkim weganom, wegetarianom i osobom, które jedzą małą ilość mięsa. Ponadto algi bogate są w żelazo, potas, siarkę, wapno, jod, mangan, krzem, beta- karoten, witaminę C, E, K, wszystkie witaminy z grupy B a także witaminę B12.

Spirulina – jaki ma wpływ i jak ją stosować?

Ma ona ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu gdyż:

  • Wspomaga układ odpornościowy pomaga w profilaktyce chorób zakaźnych czy autoimmunologicznych, a także łagodzi alergie,
  • Niebieska barwa spiruliny wspomaga produkcję komórek krwiotwórczych w szpiku kostnym,
  • Zielona barwa czyli chlorofil pomaga oczyścić nasz organizm z toksyn i metali ciężkich,
  • Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie tarczycy poprzez dużą zawartość jodu,
  • Wzmacnia układ trawienny
  • Zmniejsza pozom złego cholesterolu
  • Wspomaga proces odchudzania gdyż zmniejsza łaknienie,

Spirulina ma szerokie zastosowanie. Spotkamy ją w formie proszku lub tabletek. Najlepiej kupować ją w aptece lub w dobrych sklepach zielarskich. W formie proszku możemy dodawać ją do koktajli owocowych, warzywnych sałatek, kanapek, dipów, sosów nadaje potrawie wyrazisty smak. Ponadto spirulina wykorzystywana jest w kosmetyce, możemy nakładać maseczki ze spiruliny.

Osoby, które nigdy wcześniej nie korzystały z alg powinny zacząć jej spożywanie od niewielkiej dawki. Z biegiem czasu dawkę możemy zwiększać.

Regularne stosowanie spiruliny znacznie poprawia samopoczucie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.