Spożycie kawy a rozwój otyłości i cukrzycy
Dieta,  Zdrowie

Spożycie kawy a rozwój otyłości i cukrzycy

Facebook

Kwas chlorogenowy, który występuje w zielonej kawie, obniża liczbę adipokin, odpowiadających za rozmieszczanie i gromadzenie tłuszczu w organizmie. Kofeina zawarta w zielonej kawie nasila wydzielanie soku żołądkowego, wywołującego efekt moczopędny. Z niektórych analiz wynika, że kawa sprzyja procesom metabolicznym, pobudzając procesy lipolizy tkanki tłuszczowej oraz termogenezę w ustroju.

Jaki wpływ na organizm ma kofeina

Wpływ kofeiny na organizm

Kofeina przy średniej dziennej ilości spożycia kawy, około 2-3 szklanek prowadzi do szybkiej redukcji masy ciała. Substancja ta wykorzystywana jest do produkowania odchudzających suplementów diety. Dodatkowo kofeina występuje w składzie kosmetyków przeciw cellulitowi. Stwierdzono, że kawa obniża zachorowalność na cukrzycę poprzez zwiększanie tempa metabolizmu oraz polepszenie tolerancji insuliny.

Na podstawie licznych obserwacji wynika, że kofeina z kawy obniża wrażliwość tkanek na insulinę. Prowadzi to do nieprawidłowej tolerancji glukozy, jednak u osób, które systematycznie piją kawę, to zjawisko nietolerancji nie zachodzi. Potwierdzono, że ten napój ten stymuluje proces przemiany materii oraz spalanie energii.

Udowodniono ponadto, że spożycie 100 mg kofeiny dziennie przyspiesza tempo metabolizmu od 3 do 4%, co sprzyja redukcji zbędnych kilogramów oraz ogranicza zachorowanie na cukrzycę typu 2.

Facebook

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.