Hummus
Przystawki, przekąski, sosy

Dietetycznie – hummus z warzywami

Już niejednokrotnie robiliśmy podejście aby przygotować domowy hummus. Tym razem jednak się udało :) Przygotowanie domowego hummusu wcale nie jest trudne, skomplikowane ani pracochłonne. Kluczowym składnikiem oczywiście jest cieciorka i to w jaki sposób ją ugotujemy.

Hummus możecie zjeść zarówno na pieczywie, ale może być również wykorzystany jako dip do warzyw. Dzięki temu stworzycie zdrową, smaczną i sycącą przekąskę.

Hummus z warzywami – składniki

  • 400g cieciorki
  • 3 łyżki pasty tahini
  • 1/2 szklanki wody
  • 2 łyżki oliwy
  • sól
  • pieprz
  • kmin rzymski (jeśli lubicie)
  • łyżeczka sody oczyszczonej

Hummus z warzywami – przepis

Cieciorkę namaczamy w wodzie z łyżeczką sody przez całą noc. Następnego dnia gotujemy do miękkości, aż będzie się rozpadała w palcach. Odcedzamy i odstawiamy do ostygnięcia.

Jak cieciorka będzie chłodna, przekładamy do miski, dodajemy pozostałe składniki i całość blendujemy na gładką masę. Jeśli będzie zbyt sucha to podlewamy ją wodą.

 

Tak przygotowany humus możemy podać, tak jak wspomniałem z pokrojonymi w paseczki warzywami np. selerem naciowym, marchewką, papryką.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.