Domowa wersja sushi

Domowa wersja sushi

Nie wszyscy lubią sushi, jednak część z Was tak myśli, bo jeszcze nie miała okazji go spróbować. Może domowa wersja sushi zasmakuje Wam znacznie bardziej, aniżeli ta kupiona w restauracji.

Oprócz wyjątkowego smaku będziecie mieli również ogromną frajdę z jego przygotowania.

Należy pamiętać, że kluczowy jest tutaj ryż, to od niego zależy cały smak tej potrawy.

Domowa wersja sushi – składniki

  • 3 szklanki ryżu (specjalny do sushi)
  • 4 szklanki wody
  • 5-6 łyżek zaprawy do ryżu (kupicie już gotową)
  • 350g świeżego łososia (z pewnego źródła)
  • tykawa
  • rzodkiew marynowana
  • nori
  • serek Philadelphia
  • czarny sezam
  • dodatkowo: imbir marynowany, sos sojowy
  • ogórek zielony
  • pałeczki krabowe

Przygotowanie ryżu

  1. Ryż płuczemy pod bieżącą wodą, wkładamy do garnka, zalewamy wodą, zagotowujemy wodę, a następnie zmniejszamy ogień i gotujemy ok. 12 minut pod przykryciem. Po ugotowaniu, zostawiamy przykryty jeszcze przez 10 minut.
  2. Ryż przekładamy do miski, dodajemy zaprawę do ryżu i odstawiamy do ostygnięcia.

Przygotowanie sushi

  1. Łososia kroimy w paseczki i część z nich smażymy na patelni. Dzięki temu będziemy mieli sushi z pieczonym łososiem.
  2. Ogórka kroimy w cienkie plasterki.
  3. Na nori rozkładamy cienką warstwę ryżu. Następnie przy jednym końcu układamy dowolną kombinację dodatków i zwijamy. Najłatwiej będzie zwijać sushi przy pomocy bambusowej maty. Warto miejsce układania dodatków posmarować serkiem Philadelphia, nadamy wtedy specyficzny smak :)
  4. Sushi następnie kroimy w plastry o grubości 1-1,5 cm.
  5. Domowe sushi podajemy z marynowanym imbirem i sosem sojowym.

Domowa wersja sushi

Smacznego!

Obejrzyj również wideo:

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.