Hummus z buraka

Hummus z buraka

Hummus z buraka to połączenie klasycznej wersji hummusu z burakiem. Piękny kolor pasty, głębia smaku urzeknie każdego.

Pyszna, zdrowa i bezglutenowa alternatywa dla masła.

Poniżej przedstawiam listę składników, które musisz kupić oraz przepis.

Składniki:

  • 1 puszka ciecierzycy
  • 1 średni burak
  • 2-3 łyżki pasty Tahini
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • Sól
  • Pieprz
  • Oliwa z oliwek, sok z cytryny
  • Czarnuszka, kolendra

Hummus z buraka – przepis

  1. Ciecierzycę włóż do miski, zalej wodą i dodaj 1 łyżeczkę sodę oczyszczonej. Zostaw na noc w lodówce.
  2. Następnego dnia odcedź cieciorkę, opłucz zimną wodą. Dodaj sodę oczyszczoną i gotuj przez około 30-40 minut na wolnym ogniu. By sprawdzić czy ciecierzyca jest odpowiednio ugotowana. Wyciągnij jedno ziarenko i zobacz czy rozchodzi się w palcach.
  3. Umyj buraka, owiń w folię i piecz w piekarniku 40-60 minut rozgrzanym do 180 stopni.
  4. Gdy burak będzie się studził, obierz czosnek, posiekaj kolendrę.
  5. Ugotowana ciecierzycę opłucz w zimnej wodzie, dodaj czosnek i zblenduj wszystko. Następnie dodaj buraka, sok z cytryny i zblenduj na gładką masę. Dopraw solą i pieprzem, skrop oliwą z oliwą. Całość posyp czarnuszką i kolendrą.

Smacznego!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.