Kasza jęczmienna

Kasza jęczmienna

Każdy obiad musimy uzupełnić jakimś dodatkiem. Bardzo często stawiamy na ziemniaki, które jednak mogą nam się szybko znudzić. Dlatego warto zainteresować się różnymi kaszami. Mogą być one wspaniałym uzupełnieniem dań głównych. Oczywiście każda kasza ma inne właściwości i walory smakowe. Jednak jedną z najwspanialszych odmian jest kasza jęczmienna.

Kasza jęczmienna – właściwości

Ta kasza jest szczególnie polecana osobom, które mają problem ze złym cholesterolem. Jęczmień zawiera spore ilości błonnika pokarmowego, a ten obniża poziom LDL we krwi. Dzięki błonnikowi, szybko czujemy się syci. To właśnie dlatego poleca się spożywanie tej kaszy na diecie. Jęczmień zawiera również spore ilości witaminy K, która pozytywnie wpływa na pracę naszego układu krwionośnego.

Kasza jęczmienna – wartości odżywcze

Osoby, którym zależy na zrzuceniu zbędnych kilogramów, często rezygnują z jedzenia kasz. Zawierają one w końcu sporo kalorii. Pamiętajmy jednak, że dzięki błonnikowi, nawet niewielka ilość kaszy jęczmiennej może nas nasycić. W ten sposób unikniemy podjadania po posiłku. Dlatego nie bójmy się, że przez częste jedzenie kasz, możemy doprowadzić się do nadwagi.

Kasz jęczmienna – przykłady potraw

To oczywiste, że chcielibyśmy spożywać wyjątkowo smaczne potrawy. Kasze najlepiej sprawdzają się w roli farszu. Możemy z nich przygotować wspaniałe nadzienie do pierogów, gołąbków lub naleśników. Jeśli nie przepadamy za takimi potrawami, postawmy na kaszę połączoną z warzywami. Dzięki temu zaspokoimy nasz głód i dostarczymy sobie walorów smakowych.

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.