Jak zrobić sos czosnkowy bez laktozy?

Jak zrobić sos czosnkowy bez laktozy?

Sos czosnkowy znajduje się chyba w każdej kuchni. Można go kupić choć wtedy jesteśmy narażeni na spożycie wielu konserwantów i emulgatorów, które nie są zbyt zdrowe. Ten pyszny sos czosnkowy bez laktozy pasuje praktycznie do wszystkiego do warzyw, pieczonej kiełbaski, mięsa z grilla czy pizzy.

Warto wiedzieć jak go przygotować.

Jak zrobić sos czosnkowy bez laktozy?

  1. Otóż osoby nie cierpiące na żadne nietolerancje pokarmowe maja ułatwioną wersję gdyż wystarczy tylko majonez, śmietana, czosnek, sól, pieprz. Czosnek przeciskamy przez praskę, dodajemy łyżkę majonezu i śmietany. Wszystko łączymy i dodajemy sól i pieprz do smaku.
  2. Sos czosnkowy bez laktozy – na półkach sklepowych znajdziemy coraz więcej produktów bez laktozy, która nie jest przez nas tolerowana, przepis jest podobny do podstawowej wersji lecz zamiast śmietany zwykłej zastąp ją wersją bez laktozy.
  3. Sos czosnkowy bez laktozy, bez mleka krowiego, bez jaj – ten przepis jest skierowany dla osób posiadających nietolerancję pokarmowe oraz osób, które przeszły na dietę wegańską. Weganie nie jedzą mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego. Otóż dla wegan przygotowanie sosu czosnkowego jest trochę bardziej pracochłonne gdyż osobno należy przygotować majonez. Do jego przygotowania będziesz potrzebować: 100 ml oleju słonecznikowego,50 ml mleka sojowego lub ryżowego, 1 łyżka soku z cytryny , sól pieprz. Wszystko ubij przez około 2 minuty. Sos czosnkowy : majonez wegański 1 łyżka, sól, pieprz, 2-3 ząbki czosnku, 1 łyżka jogurtu sojowego. Wszystkie składniki połącz i dopraw do smaku.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.