Nasiona chia

Nasiona chia

W mediach społecznościowych poświęconych dietom i zdrowej żywności nasiona chia odgrywają kluczową rolę. Jego właściwości są imponujące.

Właściwości zdrowotne – nasiona chia

Dzięki kwasom omeg3, nasiona wspomagają poprawę pamięci, łagodzą objawy depresji, wpływają na prawidłowy rozwój kobiet w ciąży. Ponadto szałwia hiszpańska zawiera w swoich właściwościach więcej żelaza niż szpinak, dzięki bogatej zwartości wapnia wzmacnia układ kostny w naszym organizmie.

Zawiera duże pokłady błonnika, który wspomaga układ pokarmowy a także przyczynia się do prawidłowego wypróżniania. Kupując w sklepie nasiona chia musimy zwrócić uwagę na alergeny takie jak: gluten, sezam, orzechy ziemne.

Osoby, które mają problemy z jelitami bądź są uczulone na gluten powinny wyeliminować ze swojej diety szałwię hiszpańską.

Ponadto nasion chia powinno się stosować nie więcej niż 20 gram to jest około 1,5 łyżki – 2 łyżki dwa razy na dzień. Zwiększając dawkę możemy spowodować nieprawidłowe wchłanianie się innych wartości spożywczych przez dużą zawartość błonnika. Jeżeli macie jakieś wątpliwości należy skonsultować się z lekarzem bądź dietetykiem.

Kolejnym atutem jest to, że po połączeniu z wodą lub mlekiem nasiona pęcznieją. W te sposób na dłużej odczuwamy sytość.

Nasiona chia w kuchni

Szałwia hiszpańska najczęściej podawana jest w postaci deserów. Przykładem może być np. przygotowanie puddingu z nasion chia. Jest prosty w wykonaniu lecz czasochłonny. Otóż do miseczki wsyp 1,5 łyżki nasion zalej je mlekiem bądź mlekiem kokosowym i dodaj łyżeczkę miodu do smaku. Odstaw do lodówki na 15 minut. Następnie wyjmij i pomieszaj by wszystkie składniki się ze sobą dobrze połączyły.

Odstaw do lodówki na minimum 3-5 godzin a najlepiej na noc. W ten sposób, wszystkie wartości odżywcze zostaną zachowane. Następnego dnia wyjmij pudding i dołóż owoce mogą to być borówki amerykańskie, truskawki czy mus z malin.

Dodatki mogą być różne. To zależy tylko od naszej inwencji twórczej. Nie dość, że świetnie smakuje to i ładnie się prezentuje.

Zdrowy i szybki deser możesz podać na przystawkę a także na podwieczorek.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.