Dietetycznie – Kurczak z ryżem i warzywami

Dietetycznie - Filet z kurczaka z kaszą kuskus

Jeśli jesteście na diecie, albo macie ochotę na zdrowe odżywianie to kurczak z ryżem i warzywami to idealna propozycja na obiad. Danie jest idealne do spożycia zaraz po przygotowaniu lub jako obiad zabrany do pracy.

Aby ten obiad był dietetyczny, pokażę Wam w jaki sposób możemy przygotować soczystego, smacznego kurczaka bez użycia oleju do smażenia :)

Przygotowanie całego dania zabrało mi ok. 20 minut, jednak warto zamarynować kurczaka w przyprawach parę godzin wcześniej aby przeszedł ich aromatem.

Sprawdźcie przepis poniżej :)

Kurczak z ryżem i warzywami – składniki (na 1 porcję)

  • mały filet z kurczaka (ok. 150 g)
  • 1/2 torebki brązowego ryżu
  • 170-200 g warzyw na patelnię (ja wykorzystałem mieszankę chińską)
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki (do marynaty)
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki (do warzyw)
  • 1 łyżeczka imbiru (do marynaty)
  • 1 łyżeczka kurkumy (do warzyw)
  • olej do smażenia
  • sól
  • odrobina ziaren słonecznika (jeśli lubicie)

Kurczak z ryżem i warzywami – przepis

Kurczaka nacieramy odrobiną soli, papryki i imbirem. Zawijamy w papier do pieczenia i wkładamy na ok. 3-4 godziny do lodówki.

Po wyjęciu kurczaka z lodówki, smażymy go na suchej patelni w papierze do pieczenia ok. 10 minut z każdej strony. Po usmażeniu zostawiamy go jeszcze przez parę minut w papierze do pieczenia aby odpoczął, a następnie kroimy w średniej wielkości plastry.

W rondelku gotujemy ryż według przepisu na opakowaniu. W międzyczasie na odrobinie oleju podsmażamy warzywa i jak będą już miękkie dodajemy do nich ugotowany ryż, doprawiamy papryką, kurkumą i całość podsmażamy dosłownie przez chwilę.

Na talerz wykładamy warzywa z ryżem i pokrojonego w plasterki kurczaka. Jeśli lubicie całość możecie posypać uprażonymi na suchej patelni ziarenkami słonecznika.

Smacznego!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.