Szybkie pancakes - na słodko lub słono
Śniadania

Szybkie pancakes – na słodko lub słono

Facebook

Brak pomysłu na szybkie i pożywne śniadanie? Na pomoc przychodzą amerykańskie placuszki pancakes! Ekstremalnie szybkie w przygotowaniu, na słodko lub słono – dodatki zależą tylko od Ciebie. To czego użyjesz jako dodatkowych składników sprawi, że z jednego przepisu możesz wyczarować tysiące posiłków.

Sprawdzą się idealnie zarówno na weekendowe śniadania, jako lunchbox do pracy czy szkoły, a także jako poobiedni deser.

Składniki

  • mąka pszenna – dwie szklanki
  • jaja rozmiar L – dwie sztuki
  • roztopione i wystudzone masło – 3 łyżki
  • mleko – półtorej szklanki
  • proszek do pieczenia – 1 łyżka
  • cukier – 3 czubate łyżki (przy dodatkach wytrawnych nie dodawaj go w ogóle)
  • sól – szczypta

Szybkie pancakes – przepis

Delikatnie roztrzepać jajka, dodać do nich mleko i masło. Całość dokładnie wymieszać. Do płynnych składników przesiać mąkę (przesiana sprawi, że pancakes będą bardziej puszyste), dodać cukier, sól i proszek do pieczenia. Wymieszać dokładnie ciasto do powstania jednolitej, gładkiej masy.

Dobrze rozgrzać nieprzywierającą patelnię, wylewać ciasto porcjami i smażyć na delikatnie złoty kolor z obu stron.

Podawać z dodatkami według uznania – na słodko mogą być to owoce (na przykład borówki, truskawki, maliny), dżemy, bita śmietana, orzechy. W wersji wytrawnej dodatkami mogą być na przykład kiełki, pomidorki koktajlowe, kremowy serek czy sałatka warzywna.

Szybkie pancakes - na słodko lub słono
Szybkie pancakes – na słodko lub słono

Smacznego!

Facebook

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.