Jesteś tym, co jesz, czyli kilka słów o odżywianiu
Dieta

Jesteś tym, co jesz, czyli kilka słów o odżywianiu

Jesteś tym, co jesz- tą maksymę znamy chyba wszyscy. Warto zdawać sobie sprawę z tego, jak wielki wpływ na nasze samopoczucie i kondycję ma zdrowe odżywianie. Ważne jest nie tylko to, jakie danie jemy, ale także to, z jakich składników i w jaki sposób to danie zostało przyrządzone. Często zdarza się, że mimo szczerych chęci, nie mamy pomysłu na to, co przygotować dla rodziny. Z pomocą przychodzą przepisy, które pozwalają na przyrządzenie wyjątkowych dań ze składników, które zapewne masz w swojej kuchni. 

Śniadanie- zastrzyk energii o poranku

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. To właśnie śniadanie stanowi główne źródło energii na cały dzień. Jeżeli od czasu do czadu zrezygnujesz z kolacji, w istocie nic wielkiego się nie stanie. Jeśli jednak choć raz zrezygnujesz ze śniadania, z pewnością szybko odczujesz skutki tego zaniedbania. Pojawią się problemy z koncentracją, dyskomfort, a do tego wzrośnie ryzyko podjadania. To z całą pewnością negatywnie odbije się na twojej sylwetce, serwując Ci dodatkowe centymetry w obwodzie. Tego efektu większość z nas chce uniknąć, dlatego warto pamiętać o znalezieniu czasu na pożywne, odżywcze śniadanie każdego dnia. To naprawdę ma znaczenie!

Co zatem przygotować na pyszne i pożywne śniadanie? Tutaj pole do popisu jest ogromne. Możesz postawić na klasyczne kanapki z dobrej jakości wędliną i świeżymi warzywami. Jeśli jednak masz ochotę na coś zupełnie innego, możesz przygotować jajecznicę bądź omlet. Ciekawym pomysłem są wszelkiego rodzaju placuszki, wykonywane np. z bananów. To szybki i bardzo smaczny pomysł na śniadanie dla całej rodziny. Klasyką, która nigdy się nie nudzi jest także owsianka. Daje nam ona niezwykle szerokie możliwości. Możesz przygotować ją z dodatkiem owoców, jogurtu, kakao, bądź w wersji wytrawnej, z warzywami. Ogranicza Cię jedynie wyobraźnia. Do owsianki doskonale pasują wszelkie ziarna, np. słonecznik, pestki dyni czy amarantus. Tego rodzaju śniadanie z pewnością zapewni Ci maksimum energii na cały dzień. Szczególnie śniadania z jajkiem, które w wielu krajach uważane jest za podstawę każdego śniadania, są bardzo sycące i odżywcze, dają energię na cały dzień i sprawiają, że przez wiele godzin czujemy się syci.

Na śniadanie świetnie sprawdzają się produkty nabiałowe, np. serki wiejskie czy twarogi. Doskonale komponują się one z warzywami, na ich bazie można przygotować pyszne pasty do chleba. Możesz postawić także na jogurt z dodatkiem owsa czy muesli- to także zdrowy i wartościowy posiłek.

Jeżeli brakuje Ci pomysłów na niebanalne śniadania, a zwyczajne kanapki już Ci się znudziły, z pewnością zainspirują Cię śniadania z netto.pl. Na stronie znajdziesz wiele ciekawych przepisów na sycące i wartościowe odżywczo śniadania dla całej rodziny. Dostępne są przepisy, które z łatwością dopasujesz pod swoją rodzinę, przygotowując jeden posiłek dla wszystkich.

Obiad- najbardziej sycący posiłek w ciągu dnia

Obiad jest posiłkiem głównym, najbardziej konkretnym i sytym. Klasyczny polski obiad to oczywiście kotlet mielony z ziemniakami i kapustą, jednak na szczęście mamy całe mnóstwo zdrowszych alternatyw. Najpopularniejsze są dania mięsne. Warto wybierać mięso ze sprawdzonych źródeł i komponować jadłospis tak, by znalazło się w nim miejsce na czerwone mięso. Jest ono wyjątkowo bogate w żelazo, niezbędne nam do prawidłowego funkcjonowania. Wegetarianie czy weganie również mają w czym wybierać. Brak mięsa w diecie nie oznacza, że menu musi być nudne. Do dyspozycji pozostają przecież dziesiątki różnych warzyw, kasz czy makaronów. Możliwości są bardzo szerokie. Jeżeli brakuje Ci pomysłów, ciekawe przepisy na zdrowe i tanie obiady znajdziesz na netto.pl.

Warto pamiętać, że mięso w diecie powinno znaleźć się minimum 2 razy w tygodniu- nie dotyczy to oczywiście wegetarian czy wegan. Należy to wziąć pod uwagę już podczas planowania tygodniowego menu dla rodziny.

Jak komponować menu dla rodziny?

Bardzo dobrym pomysłem i jednocześnie sposobem na zdrowe odżywianie jest komponowanie jadłospisów z wyprzedzeniem. Dzięki zaplanowaniu posiłków, o wiele łatwiej jest nam całościowo spojrzeć na menu, wyeliminować z niego niepożądane produkty czy zwiększyć spożycie tych najbardziej pożądanych. Poza tym, planowanie menu to także oszczędność czasu, bo wszystkie konieczne produkty możesz kupić za jednym razem, wiedząc z góry, co będzie Ci potrzebne. To również oszczędność czasu, bo już z góry wiesz, co masz do zrobienia i nie tracisz czasu na wymyślanie dań każdego dnia. 

Przydatnym źródłem inspiracji i pomysłów na pyszne śniadania, obiady czy kolacje jest strona https://www.netto.pl/przepisy/. Znajdziesz tam wyjątkowe przepisy na sycące dania, jak i na dietetyczne przekąski, a także na smakowite desery. Dzięki tym źródłom możesz urozmaicić jadłospis rodziny, zapewniając jej zdrowy sposób odżywiania. Dostępne są nie tylko tradycyjne przepisy na znane dania, jak również przepisy na potrawy kuchni świata. Dowiesz się także sporo na temat wartości odżywczych i kalorii, co jest istotne szczególnie dla osób dbających o linię.

Jesteś tym, co jesz, czyli kilka słów o odżywianiu
Jesteś tym, co jesz, czyli kilka słów o odżywianiu
Materiał partnera.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze