Fundacja WIP Warto im Pomóc już po raz dziewiąty organizuje akcję rekomendującą gastronomię „Polska od Kuchni”. Akcja przebiega pod hasłem „Wrócę tu!”. Konkurs szczyci się poparciem władz miast oraz województw, a także posiada szeroką oprawę medialną.
3 lutego br. rusza kolejna edycja akcji „Polska od Kuchni” organizowanej przez Fundację WIP Warto im Pomóc. Po raz IXbędziemy nagradzać Złotym Widelcem najlepsze restauracje w całej Polsce. Powodzenie akcji w latach ubiegłych potwierdza potrzebę prowadzenia rankingów także w branży gastronomicznej. Sprzyja to rozwojowi przedsiębiorczości na bardzo konkurencyjnym rynku, służy podnoszeniu standardów i zachęca do odwiedzania miejsc o sprawdzonej renomie. W dotychczasowych ośmiu edycjach akcji nominowanych było ponad 3 000 restauracji, 978 z nich uczestniczyło w akcji, 322 laureatów odebrało nagrodę Złotego Widelca.
Tegoroczna akcja odbywa się w niezmienionej formule. Restauracje, które chciałyby się znaleźć w gronie najlepszych, mogą zgłaszać się do 15 marca 2020 roku za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie konkursu www.polskaodkuchni.com.pl. Formularz Zgłoszenia oraz komplet dokumentów dotyczących uczestnictwa w konkursie, w tym podstemplowany Bon konsumpcyjny dla jurora konkursu należy przesłać drogą mailową na adres [email protected]. Tegoroczna Gala wręczenia nagród Złotego Widelca odbędzie się 24 kwietnia br. w Warszawie.
Obejrzyj nasze filmy:
Partnerem merytorycznym konkursu jest Europejskie Stowarzyszenie zrzeszające kucharzy i szefów kuchni w Zjednoczonej Europie, polski oddział Euro-Toques Polska (ETP) – Stowarzyszenie Euro Toques Polska zostało partnerem merytorycznym IX edycji konkursu „Polska od Kuchni”. Od zeszłego roku jest to konkurs ogólnopolski który ma na celu wyłonić najlepsze restauracje w Polsce. Laureaci oprócz prestiżu otrzymują statuetki „Złotego Widelca”. My jako stowarzyszenie chcemy promować polską gastronomię i zwrócić uwagę na zdrowe żywienie w restauracjach, żeby dania były przygotowywane z jak najlepszych produktów i bez żadnych ulepszaczy smakowych. Zachęcamy restauracje z całej Polski do udziału w tym prestiżowym konkursie – podkreśla Marcin Soból, prezes Stowarzyszenia Euro-Toques Polska oraz szef kuchni restauracji Krasnodwór w Warszawie.
Organizatorem akcji „Polska od Kuchni” jest Fundacja WIP Warto im Pomóc, która prowadzi trzy projekty. Projekt„Polska od Kuchni”, którego celem jest upowszechnianie zasad zdrowego stylu życia oraz promowanie gastronomii w Polsce. Konkurs WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców – promocja etyki i rzetelnego wykonywania działalności gospodarczej. Projekt WIP Warto im Pomóc – Fundusz pomocy osobom niepełnosprawnym rozpoczynającym działalność gospodarczą.
Celem akcji „Polska od Kuchni” jest zarekomendowanie najlepszych restauracji, przedstawienie gastronomii jako produktu turystycznego miasta czy regionu, wytyczenie gastronomicznych tras w mieście, przekierowanie strumienia konsumentów do miejsc o sprawdzonej renomie – do restauracji nagrodzonych Złotym Widelcem, promowanie i wykreowanie potraw regionalnych, prezentacja kuchni z różnych regionów świata. Jurorami akcji są eksperci z Fundacji WIP oraz osoby ze strony Partnerów, znamienite osoby ze świata kultury, nauki i mediów oraz wybrani blogerzy kulinarni, którzy w oparciu o regulamin dokonują oceny restauracji. Jurorzy przekazują organizatorowi oraz Kapitule recenzje restauracji zawierające ocenę uwzględniającą: menu i forma prezentacji menu, ocena serwowanych dań wraz z formą podania i wyglądem posiłku, smak, dodatkowo premiowane jest danie specjalne promowane w menu, lokal i jego klimat, aranżacja wnętrz, jakość obsługi oraz czas oczekiwania na obsługę, umiejętność doradzania klientowi w wyborze dań, wygląd personelu, sposób podawania rachunku. Informacja na temat Akcji „Polska od Kuchni” wraz z listą zwycięskich restauracji co roku jest umieszczana na stronach internetowych patronów medialnych konkursu, stronie konkursowej oraz w social mediach.
Patronat medialny
Akcja „Polska od Kuchni” ma szerokie wsparcie w ramach patronatów medialnych. Portale: GDZIE ZJEŚĆ INFO.pl, NewsGastro.pl, kulinarnyblog.pl, czosnekwpomidorach.pl. Magazyny: Restauracja, Biznes Restauracja & Catering, Poradnik Restauratora, Biznes Hotel, Hotelarz.Radio HORECA.
Partnerzy
PARTNERZY GŁÓWNI: MUSZYNINKA, GASTRO MAGIC SERVICE.
W dotychczasowych edycjach udział brali Partnerzy: PRYMAT, ŻYWIEC ZDRÓJ, Browar TENCZYNEK, Nalewki Staropolskie Karol Majewski, KGH POLSKA, BUKAT, marka BACZEWSKI, BONITO CAFEE, DE GUSTA BEER, FORNETTI, GRUPA DELUXE, BAHSLSEN, CENTRUM WINA, KGH POLSKA, AVIKO, SADVIT, HELLO CAFE, WINESTORE, KRAINA SERÓW, ODKUPIENIE WIN, MASARNIA DRESZLER, SKARBY SEROWARA.
Więcej informacji na temat konkursu www.polskaodkuchni.com.pl
Organizator Akcji „Polska od Kuchni”
FUNDACJA WIP WARTO IM POMÓC
tel. 22 897 67 42
e-mail: [email protected]