Sałatka grecka

Sałatka grecka jest powszechnie lubiana i często przyrządzana. To śródziemnomorski klasyk prosty w przygotowaniu. Każdy przepis na sałatkę grecką podaje obowiązkowe składniki jak sałata lodowa, czerwona cebula, ser feta, zielone oliwki, rukola, pomidory, zielony ogórek, przyprawy takie jak sól i pieprz. Sałatka z Grecji jest potrawą lekką i niezwykle zdrową, ze względu na zawartość warzyw oraz oliwy z oliwek. Jedna porcja takiej sałatki zapewni energię na długi czas, sytość, a jednocześnie nie sprawi, że będziemy czuć się ciężko.

Warto pamiętać, że sałatka grecka sos potrzebuje odpowiedni, który składa się z takich elementów jak oliwa z oliwek, suszone oregano i sól. Sałatka grecka z oliwkami jest smacznym dodatkiem np. do obiadu, a sałatka grecka z feta może być osobnym posiłkiem. Dla dbających o linię ważne jest ile ma sałatka grecka kcal. Sałatka grecka ma 105 kcal w 100 g w wersji z fetą i oliwkami. Porcja około 250 g posiada około 263 kcal i dlatego też tego rodzaju sałatka jest idealnym wyborem na wieczorną przekąskę, w szczególności, gdy dodamy oliwę z oliwek i zrezygnujemy z dressingu czy majonezu. Same składniki sałatki nie są kaloryczne, a o wyższej kaloryczności sałatki greckiej decydują dodatkowe składniki.

Sałatka grecka jest przepisem znanym na całym świecie, jedynie czasem modyfikowanym. Zmiany dotyczą zwykle oliwek, gdyż używa się też czarnych oliwek zamiast oliwek zielonych. Porcja sałatki dostarcza nam takich witamin jak witaminy A i C oraz minerałów jak potas i żelazo. Bardzo często tą sałatkę podaję wraz z chrupiącymi i smacznymi grzankami. Możecie przygotować również grzanki w wersji czosnkowej, w ten sposób jeszcze bardziej wzbogacicie smak sałatki. Grzanki czosnkowe będą idealną dodatkiem do warzyw wykorzystanych do przygotowania tego posiłku.