Sałatka jarzynowa z szynką

Sałatka jarzynowa to częsty widok na polskich stołach. Spotykana także w wariantach takich jak sałatka z jajkiem i szynką czy sałatka jarzynowa z wędliną często gości w jadłospisach osób pragnących chudnąć. Dzięki zawartości białka pozwoli zachować masę mięśniową i zapewnić sobie sytość, dzięki której nie będzie się podjadać. Sałatka z szynką dzięki dobraniu odpowiednich warzyw będzie także cennym źródłem mikroskładników, takich jak witaminy i minerały. Z kolei jej walory odchudzające mogą wynikać z odpowiednio małej ilości dwóch makroskładników. Mowa tu o węglowodanach, które mogą odkładać się jako tkanka tłuszczowa oraz tłuszczach, czyli najbardziej kalorycznym makroskładniku.

Sałatka warzywna z szynką

Sałatka warzywna z szynką może być także bardziej kaloryczna. Przykładowo starczy postawić na większą ilość ziemniaków, a kaloryczność sałatka z jajkiem i szynką od razu wzrasta. Dobór mikroskładników, ale także makroskładników jest kwestią dobrania środków do zaplanowanego przez siebie celu dietetycznego. Sałatka jarzynowa z wędliną czy sałatka jarzynowa z szynką dużą cżęść swego smaku zawdzięcza właśnie wędlinie. Dlatego ważnym jest, aby do jej przygotowania dobrać wędlinę świeżą i z odpowiedniego gatunku mięsa. Oczywiście, nawiązując do wspomnianych już celów dietetycznych, trzeba także dobrać odpowiednią ich ilość, aby nie dostarczyć ciału za wiele lub zbyt mało kalorii.