Dieta niewegańska to najprostsze na świecie rozwiązanie wielu złożonych problemów. Przez prawie całą historię ludzkości, ludzie jedli wszystko, co mogli dostać w swoje ręce; dostępność, przyzwyczajenie i preferencje smakowe były czynnikami, które kierowały wyborami żywności. To się zmieniło około sto lat temu, kiedy nowa nauka o odżywianiu ujawniła, że jedzenie to coś więcej niż tylko coś do jedzenia – to część podejścia do optymalnego zdrowia.

Dieta wegańska a niewegańska – czym się różnią?

W ciągu ostatnich kilku dekad zrozumieliśmy, że to, co jemy, ma bardziej dalekosiężne skutki. Nie tylko na nasze zdrowie, ale także na życie zwierząt, które dzielą z nami tę planetę i na jej przyszłość. Nasz obecny system żywnościowy wspiera rosnący kryzys zdrowotny, niepokojącą utratę globalnych zasobów i jedne z najgorszych okrucieństw wobec zwierząt, jakie można sobie wyobrazić. Zobacz ofertę diety wegańskiej w Dietering https://www.dietering.com/diety/dieta-weganska/. Smaczne posiłki prosto pod drzwi.

Obecnie istnieje wiele dobrych powodów, aby przyjąć dietę wegańską. Przechodzenie na weganizm jest łatwe i przyjemne. Ale bez wątpienia, istnieje pewna trudność w wykonaniu pierwszego kroku do bycia weganinem. 

Zbilansowana dieta wegańska – od czego zacząć?

Oto zmiany, które nie wymagają żadnej realnej wiedzy na temat gotowania czy planowania posiłków. Nie zrobią one dużej różnicy w przygotowaniu posiłków, ale natychmiast zmniejszą spożycie pokarmów pochodzenia zwierzęcego:

  • zamień mleko krowie na roślinne
  • zacznij używać wegańskich sosów do sałatek zamiast kwaśnej śmietany i majonezu.

Nawet jeśli nadal nie jesteś pewny co do przejścia na weganizm, warto zmniejszyć spożycie pokarmów pochodzenia zwierzęcego za pomocą tych bardzo łatwych zmian.

Kondensatory są dobrym sposobem na dokonanie prostych substytucji, które dodają potrawom smaku. Niektóre ulubione przyprawy, takie jak musztarda, sos czy ketchup są wegańskie. Dla tych produktów, które zazwyczaj zawierają składniki zwierzęce, oto kilka sprawdzonych substytutów:

  • Poszukaj w sklepie kremowych wegańskich sosów do sałatek, albo po prostu wybierz łatwą i zdrową opcję – olej z oliwek i ocet.
  • Spróbuj wegańskiego majonezu; wierz lub nie, ale jest on lepszy niż zwykły majonez.
  • Wybierz niskosodowy sos, który zwykle nie zawiera tłuszczu zwierzęcego.
  • Zamień bulion z kurczaka na bulion warzywny.
  • Podawaj sos grzybowy na potrawy zamiast sosu na bazie mięsa.

Catering dietetyczny – gdzie i dlaczego?

Dieta wegańska jest obecnie popularniejsza niż kiedykolwiek. Regularne spożywanie zdrowych, zbilansowanych posiłków pozwala oczyścić organizm z toksyn, a także przyczynia się do poprawy ogólnego samopoczucia. W każdym większym mieście – również w Gnieźnie https://www.dietering.com/miasto/gniezno/ – można dokonać zamówienia na smaczne, wegańskie potrawy w formie zestawu na każdą porę dnia.

Dlaczego warto skorzystać z cateringu dietetycznego Dietering? Samodzielna tranzycja na dietę wegańską może być dużym wyzwaniem, ale dzięki diecie pudełkowej można w niezwykle prosty sposób dowiedzieć się, jakie produkty spożywcze i składniki są wegańskie. Na podstawie tego doświadczenia, można zacząć tworzyć w przyszłości własne dania wegańskie. Na stronie cateringu Dietering dostępny jest plan tygodniowy na zbilansowaną dietę wegańską, z uwzględnieniem wszelkich alergenów oraz dostępem do skonsultowania się z dietetykiem online.

Jak powinna wyglądać zbilansowana dieta wegańska?
Jak powinna wyglądać zbilansowana dieta wegańska?
Materiał partnera.