Jak parzyć herbatę?

Jak parzyć herbatę?
profile_natalyka / 123rf.com

Jeśli chcemy wydobyć z herbaty pełnię jej smaku i aromatu musimy mieć świadomość tego, że nie wystarczy sięgać po napój najwyższej jakości. Bardzo duże znaczenie ma też sposób jego parzenia, błędy w tym zakresie są bowiem w stanie przyczynić się do tego, że nasz ulubiony gatunek herbaty nie będzie nadawał się do picia.

Przegląd herbat i sposobów ich parzenia

Herbata biała

Biała herbata jest ceniona nie tylko ze względu na swoje walory smakowe i oryginalny aromat, ale również dlatego, że ma znakomite właściwości prozdrowotne. Zawiera nie tylko bardzo dużo witaminy C, ale również solidną dawkę kofeiny, jest więc w stanie chronić nas przed przeziębieniami, a jednocześnie okazuje się rozwiązaniem sprawdzającym się znakomicie, gdy musimy wyeliminować z naszej diety kawę.

  • Temperatura – do 80 stopni Celsjusza
  • Czas parzenia – od 7 do 9 minut
  • Liczba zaparzeń – od 4 do 5.

 

Herbata zielona

Herbata zielona jest jedną z najciekawszych herbat świata, jej smak, aromat, a nawet właściwości zmieniają się bowiem w zależności od tego, w jakiej temperaturze jest parzona i z którym zaparzeniem mamy do czynienia. Jeśli parzymy ją po raz pierwszy, możemy liczyć na charakterystyczne dla niej właściwości pobudzające, gdy jednak zaparzymy ją drugi raz, będzie mogła nas uspokoić i odstresować. Jej atutem jest i to, że chroni zęby przed próchnicą, a zawartość w jej składzie garbników sprawia, że zaleca się ją również w profilaktyce antynowotworowej.

  • Temperatura – od 60 (herbata zielona japońska) do 90 (herbata aromatyzowana) stopni Celsjusza
  • Czas parzenia – od 2 do 4 minut
  • Liczba zaparzeń – od 3 do 4.

 

Herbata czerwona

Czerwona herbata trafiła do Europy z Chin i Tajwanu skąd wywodzi się większość jej gatunków. Mówi się zresztą, że, przynajmniej częściowo, odpowiada za zgrabną sylwetkę mieszkańców tej części świata, nie tylko pobudza bowiem pracę soków trawiennych, ale również stymuluje prawidłowe działanie jelit. Poprawia przemianę materii, a jednocześnie obniża tak cholesterol, jak i ciśnienie krwi.

  • Temperatura – 95 stopni Celsjusza
  • Czas parzenia – 3 – 5 minut
  • Liczba zaparzeń – od 3 do 4.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.