Dieta na płaski brzuch – co to oznacza?
Dieta

Dieta na płaski brzuch – co to oznacza?

Płaski brzuch, choć to marzenie wielu z nas, nie jest wcale prosty do osiągnięcia. Nasz brzuch to jedno z tych miejsc na ciele, na którym stosunkowo najłatwiej odkłada się tkanka tłuszczowa – i to ona jest główną przyczyną naszych zmartwień.

Głównym czynnikiem pomocnym w pozbyciu się tkanki tłuszczowej z okolic brzucha są regularne ćwiczenia, ale wcale nie ćwiczenia mięśni brzucha. Słowem – możemy mieć dobrze wykształcone mięśnie brzucha, które, niestety, będą „ukryte” pod warstewką tłuszczu. Dla jego zredukowania potrzebne są odpowiednio intensywne ogólnorozwojowe ćwiczenia, których wykonywanie będzie przyspieszało spalanie tkanki tłuszczowej. Dieta na płaski brzuch to uzupełnienie regularnych ćwiczeń i nie stanowi ona diety samej w sobie. Jest to po prostu sposób odżywiania wspomagający nasz metabolizm oraz ułatwiający i regulujący pracę układu trawiennego.

Dieta na płaski brzuch – czym się wyróżnia ?

Diety odchudzające niekoniecznie muszą gwarantować nam piękną sylwetkę. Dieta na płaski brzuch, jako wspomaganie wymaga kompatybilności z ćwiczeniami. Posiada ona jednak kilka zasad. Oto one:

  1. marząc o płaskim brzuchu zapomnijmy o produktach, które najłatwiej odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej, czyli wszelkich cukrach (węglowodanach). Dopuszczalne jest wyłącznie jedzenie warzyw, najlepiej surowych, ze względu na zawarte w nich enzymy wspomagające pracę naszego metabolizmu. Dopuszczalne też są rozsądne ilości owoców, jednak tych mniej słodkich, jak porzeczki, truskawki czy maliny. Z produktów węglowodanowych należy wybierać te złożone, najlepiej ze sporą ilością błonnika i jeść je również w postaci, o ile to możliwe, nie przetworzonej, np. surowe patki owsiane, otręby, makaron w postaci al dente, itp.
  2. dbajmy o to, by nasza dieta była bogata w białko, którego spożywanie mobilizuje organizm do sięgnięcia po zapasy tłuszczu. Jak? Otóż trawienie i rozkład białek w naszym organizmie wymaga dodatkowej porcji energii, którą, w razie braku jej „szybkiej” formy w postaci węglowodanów, organizm uzyska z rozkładu tłuszczu.
  3. pijmy dużo wody – nie tylko jest ona głównym składnikiem każdej komórki naszego organizmu i jest niezbędna do jego prawidłowego funkcjonowania, ale też pomaga w radzeniu sobie z uczuciem głodu.

Dieta na płaski brzuch – inne czynniki

Płaski brzuch to nie tylko efekt spalenia tkanki tłuszczowej, ale też odpowiednio pracujący układ trawienny. Przyczyną „wystającego” brzucha mogą być zaburzenia trawienia wywołane, pomimo odpowiedniego doboru produktów, ich niewłaściwą obróbką. Dlatego dieta na płaski brzuch jest po prostu lekkostrawna. Oznacza to, że produktów białkowych nie spożywamy w postaci smażonej, duszonej z dużą ilością tłuszczu, a także rezygnujemy z warzyw wzdymających, jak cebula, fasola, brokuły itp.

Jeśli opanujemy te zasady i nie zapomnimy o uczciwym wysiłku fizycznym, to efekt murowany. Kiedy już zniknie nasza oponka, będziemy mogli dla dalej rzeźbić nasz brzuch i  pochwalimy się pięknymi mięśniami…

One Comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.