Witamina C jako suplement diety

Witamina C jako suplement diety

Okres jesienno- zimo – wiosenny to czas wzmożonych zachorowań i przeziębień. Nasza odporność jest wtedy znacznie osłabiona i należy zadbać o to, aby ją wspomóc. W ostatnim czasie na blogu poruszałem tematykę poprawy naszej odporności.

Chciałbym nawiązać do niej po raz kolejny… witamina C, bo to o niej mowa, to niezbędny składnik wspomagający naszą odporność – możemy ją przyjmować w naturalnej formie np. robiąc zdrowe, bogate w witaminę C koktajle, albo zażywać ją w w postaci tabletek.

Naturalnie czy suplementy diety

Musimy pamiętać, że nie zawsze w naturalny sposób będziemy w stanie dostarczyć naszemu organizmowi witaminę C w odpowiedniej ilości. Tylko dieta przygotowana przez ekspertów, byłaby w stanie zbilansować nasze dzienne zapotrzebowanie na ten składnik. Nie zawsze jednak mamy możliwość i środki finansowe, aby pozwolić sobie na wizytę u profesjonalnego dietetyka. W takim wypadku musimy skorzystać z dostępnych w sklepach suplementów diety. Warto wybrać te sprawdzone – zawierające tylko to, czego potrzebujemy.

Na rynku pojawia się coraz więcej suplementów diety w postaci witaminy C- zobaczcie, porównajcie i zdecydujcie którą wybrać. 

PAMIĘTAJCIE – nie zawsze cena ma znacznie, sprawdźcie skład i dawkę witaminy C jaka jest zawarta w jednej tabletce. Czasem warto kupić droższy suplement z większą dawką witaminy, aniżeli dwa tańsze.
Link do sklepu TUTAJ.

Dlaczego warto zażywać witaminę C

Nie wiem czy wiecie, ale witamina C nie tylko wspomaga odporność, ale wspiera nasz układ trawienny. Niedobór tej witaminy będzie się objawiał brakiem apetytu.

Eksperci zalecają przyjmowanie kwasu askorbinowego podczas intensywnych ćwiczeń i zaraz po nim. Bierze on bowiem udział w procesie wytwarzania kolagenu przez organizm. Kolagen to jeden ze składników chrząstek stawowych, dlatego możemy powiedzieć, że witamina C odpowiada za elastyczność stawów, zmniejszając tym samym ryzyko kontuzji.

Odpowiednia dawka i skutki przedawkowania

Dzienne spożycie witaminy C powinno być na poziomie 1000mg. Ponieważ rozpuszcza się ona w wodzie i jest wydalana z moczem, ciężko jest doprowadzić do sytuacji przedawkowania, jednak przyjmując ją w dużych ilościach zwróćmy uwagę na ilości.
Jej przedawkowanie będzie prowadziło do zaburzeń układu trawienia – mogą pojawić się wymioty i bóle brzucha.

I jeszcze jedna bardzo ważna uwaga, zanim zaczniecie przyjmować witaminę -, przeczytajcie ulotkę i stosujcie się do zaleceń producenta, albo Waszego lekarza.

3 Comments

  1. A czy mieli Państwo styczność z liposomalną witaminą c? Dotarłem do informacji że ma dużo lepszą wchłanialność ale nie wiem na ile to prawda. Może mogą Państwo coś na ten temat napisać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.