Prawidłowa codzienna dieta

Codzienna dieta

Praca zawodowa pochłaniała mnie bez reszty i doszło do tego, że ciągle towarzyszyły mi nagłe nieprzyjemne doznania w postaci napadów głodu, trudno było to znieść, więc wybrałem się do dietetyka, który nauczył mnie podstawowych zasad diety, których należy przestrzegać, aby nie borykać się z takimi problemami.

Dowiedziałem się też, że przyczyną mojej udręki był nieregularny dopływ glukozy do organizmu, wskutek czego odczuwałam wilczy apetyt.

Podstawowe zasady zdrowej diety, które każdy z nas powinien przestrzegać a mianowicie:

  • Regularne spożywanie posiłków, jeżeli to tylko możliwe zjadanie pięciu posiłków dziennie.
  • Różnorodna dieta bogata w składniki odżywcze w postaci witamin i substancji mineralnych, czyli dostarczanie organizmowi tych elementów w postaci owoców i warzyw.
  • Zastąpienie dotąd spożywanych tłustych wędlin i mięsa na też tłuste ryby morskie, natomiast tak lubiane masło naturalne zamienić na roślinne produkty w postaci dobrej jakościowo margaryny. Wielbiciele śmietany powinni znacznie ograniczyć jej spożywanie, a najlepiej zastąpić ją naturalnymi odtłuszczonymi jogurtami.
  • Pieczywo jest podstawowym produktem w codziennej diecie większości ludzi, należy jednak pamiętać, że tak zwane dobre węglowodany znajdują się w pieczywie z mąki z pełnego przemiału. Ważnym elementem występującym w tym produkcie jest błonnik, który znajduje się także w otrębach i suszonych nasionach roślin strączkowych.
  • Ważne dla nas wszystkich jest zachowanie umiaru w spożywaniu soli, dlatego należy unikać produktów obfitujących w ten składnik i oczywiście zwiększyć spożywanie wody mineralnej niegazowanej. Pomoże to nam w pozbyciu się z organizmu szkodliwych składników i przyspieszy wchłanianie substancji odżywczych oraz lepsze trawienie.

1 Comment

  1. Nie ma czegoś takiego jak dobra jakościowo margaryna. Bo każda margaryna zawiera tzw. tłuszcze trans, a to są związki kancerogenne. Poza tym, że taka utwardzana margaryna nie jest tłuszczem, który zawiera jakiekolwiek dobre mikro i makroelementy. One wyginęły podczas utwardzania. Jeśli są w margarynie, to tylko sztucznie dodane.
    O olejach roślinnych mogłabym powiedzieć to samo, ale są pewne wyjątki – dobre są oleje nierafinowane, czyli w praktyce tłoczone na zimno i tylko mechanicznie.
    Przy czym najprościej z takich nierafinowanych olejów dostać oliwę z oliwek. W większych sklepach zdarzają się też inne – np. z nasion czegoś, ale trzeba pamiętać, że oleje nierafinowane dość szybko się psują. A te nietypowe oleje nie schodzą zbyt szybko, więc łatwo się naciąć i kupić coś już nieświeżego. Natomiast oliwa z oliwek jest na tyle popularna, że szybko „schodzi”, czyli raczej będzie świeża – o ile będzie kupowana w sklepie gdzie jest duży ruch, bo w małych sklepikach też potrafi długo stać na półkach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.