Nie taka pizza straszna jak ją malują

Nie taka pizza straszna jak ją malują

Unikaj tłustych posiłków, nie jedz pizzy i włoskich makaronów, zapomnij o cieście, pieczywie, a tym bardziej o smarowaniu go masłem… To tylko kilka z mitów żywieniowych, które jak zła legenda przekazywana z pokolenia na pokolenie, krążą między ludźmi. Tymczasem warto odsłonić nieco prawdy i pokazać, że najzdrowszą i najlepszą dietą jest umiar. To klucz do sukcesu, który pozwoli ci zachować szczupłą sylwetkę bez zbędnych wyrzeczeń.

Wbrew powszechnej opinii pizza może być zdrowa! Jak donoszą najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z Mediolanu, ryzyko zawału przy sporadycznym spożywaniu pizzy obniżyła się o 22%, a przy regularnym jej jedzeniu aż o 38%. Ponadto u osób spożywających pizzę częściej niż dwa razy w tygodniu obniża się ryzyko zawału mięśni sercowego o ponad 50%. Zaskakujące? Zapewne. Nie jest to jednak przekręt robiony pod dyktando wielkich koncernów produkcyjnych, lecz fakt naukowy, na który wytłumaczeniem jest zawarty w pomidorach likopen, mający działanie antyoksydacyjne. Oczywiście, nie bez znaczenia pozostają tu inne składniki i ich kaloryczność, ale o tym za chwilę.

Nie taka pizza straszna jak ją malują

Jak wiadomo wszystko w nadmiarze szkodzi, nawet woda! Podobnie rzecz ma się z pizzą, która przygotowywana w odpowiedni sposób, z najlepszych jakościowo składników, w dobrej pizzerii pizzataxi.pl lub w domowym zaciszu na pewno nie narobi nikomu problemów zdrowotnych. Kluczem do sukcesu jest tu przede wszystkim dobór składników, które przesądzają o kaloryczności naszego posiłku. Najbardziej tucząca jest pizza z podwójną (a czasem nawet potrójną!) porcją sera. To prawdziwa bomba kaloryczna! Na szczęście są odmiany sera, które aż tak mocno nie tuczą. Co ważne ser żółty zawiera także fosfor, wapń, białko i niektóre witaminy, cenne dla naszego organizmu. Drugim wysoce kalorycznym dodatkiem jest salami. Tuczą także: boczek, kiełbasa, ser feta, kebab oraz pepperoni.

Jeśli więc lubisz pizzę z dodatkami, wybierz dużo zdrowszą alternatywę, np. wegetariańską z Pizza Taxi z warzywami. Znajdziecie pieczarki, paprykę, kukurydzę i brokuły. Dobrym rozwiązaniem jest także zamówienie pizzy z szynką lub owocami morza. Oba te składniki zawierają potrzebne nam proteiny. Kiedy jednak dbasz o swoją sylwetkę podaruj sobie sosy domawiane do pizzy, gdyż są wysokokaloryczne. Wyrzuć ze swojej diety sos czosnkowy, gdyż bardzo często jego głównym składnikiem jest majonez – prawdziwa bomba kaloryczna.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.