Jak poprawić odporność na zimę?

Jak poprawić odporność na zimę?

Zima to okres wzmożonego wysiłku naszego organizmu. To właśnie wtedy jesteśmy narażeni na liczne przeziębienia i osłabienia, które mogą prowadzić do groźniejszych powikłań oraz chorób. Na szczęście istnieją sposoby zbudowania naszej odporności, które pomogą nam cieszyć się dobrym zdrowiem. Jeżeli nie wiesz jeszcze, jak poprawić odporność swoją i swojej rodziny, poniżej znajdziesz kilka pomysłów na zbudowanie żelaznego organizmu odpornego na wszelkie zimowo-jesienne infekcje.

Nie zapominaj o owocach, warzywach i zróżnicowanej diecie

Chociaż w zimie trudniej nam o świeże owoce i warzywa, to nie powinniśmy o nich w żadnym wypadku zapominać. Są one naturalnym dostarczycielem większości witamin odgrywających niezwykle istotną rolę we wzmacnianiu naszego organizmu. Warto też pamiętać o zróżnicowanej diecie, bogatej w białko, witaminy i wapń. Powinniśmy spożywać zarówno mięso, ryby, jak i produkty pochodzenia roślinnego.

Jak poprawić odporność na zimę?
pixabay.com

Ruch to zdrowie

Wiele osób sądzi, iż w zimie nie należy zbyt często wychodzić na zewnątrz. Jest to błędne przekonanie, które nie posiada swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Spacery, ćwiczenia i sporty zimowe doskonale hartują nasz organizm i pomagają zwiększyć naszą odporność. Dlatego warto znaleźć chociaż pół godziny dziennie na aktywności fizyczne w zimowej aurze.

Zimny prysznic, relaks oraz długi sen

Dobrym sposobem na wzmocnienie naszej odporności, jest hartowanie swojego organizmu pod prysznicem. Wystarczy, że codziennie po zwykłej ciepłej kąpieli, schłodzimy swoje ciało zimniejszą wodą. Jednak warto pamiętać, aby temperaturę wody zmniejszać stopniowo. Jesienią i w zimie nie możemy również zapomnieć o relaksie i długim śnie. Dobrze zrelaksowany umysł i organizm lepiej broni się przed różnego rodzaju infekcjami i przeziębieniami. Odpowiednia długość naszego snu nie powinna być krótsza, niż 8 godzin na dobę.

Zima w Polsce potrafi być dość długa i mroźna, co nie sprzyja naszym organizmom. Podane wskazówki pomogą wam z zbudowaniu żelaznej odporności i przejściu zimy bez niechcianych przeziębień oraz infekcji.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.