Dieta na co dzień

Dieta na co dzień

Dieta na co dzień – jak powinna wyglądać?

Czujesz się tak, jak jesz – ta zasada powinna przyświecać każdemu, kto planuje swoje posiłki w sposób świadomy.  Codzienny sposób odżywiania nie powinien być przypadkowy i chaotyczny, choć często to właśnie jest główna charakterystyka naszego zwykłego sposobu odżywiania. Nie dbamy o to, co jemy i jak jemy, a to pierwszy krok do popsucia naszego zdrowia. Zmorą współczesności jest barak czasu, pośpiech, które prowadzą w efekcie do spożycia ogromej ilości produktów wysoko-przetworzonych dobieranych w sposób nieprzemyślany, jedzonych w biegu. Takie zestawienie to najgorsze, co możemy sobie zafundować i w długim czasie z pewnoącią skończy się jakąś chorobą cywilizacyjną.

Dieta na co dzień – jaka powinna być ?

Właściwa dieta na co dzień powinna zapewniać nam dobre samopoczucie i zdrowie. Istnieje szereg ogólnych zasad dietetycznych, z którymi zgadzają się różne, bardziej szczegółowe modele żywienia. Są to:

  1. spożywanie produktów możliwie niskoprzetworzonych lub nieprzetworzonych, czyli unikanie wszelkich produktów gotowych, sztucznych, naszpikowanych chemią i ulepszaczami;
  2. wybieranie nieszkodliwej obróbki żywności, czyli rezygnacja ze smażenia i grillowania
  3. spożywanie odpowiednio dużej ilości płynów w postaci niegazowanej wody
  4. jedzenie częściej, ale mniejszych posiłków, i robienie tego w spokoju.

Różne konkretne diety służą różnym celom, jednak niektóre z nich mogą być stosowane na co dzień. Chodzi o te, które stanowią raczej styl życia niż te, które mają nam przynieść jakiś wymierny efekt, jak schudniecie, przybranie na wadze, oczyszczenie organizmu czy kontrola choroby lub rekonwalescencja. Dieta na co dzień to przede wszystkim dieta zrównoważona, zdrowa, sycąca, pozwalająca nam na niezakłóconą niczym aktywność przez cały dzień.

Dieta na co dzień – co zatem wybrać?

Świadomy wybór codziennej diety to w dużej mierze wynik światopoglądu, jednak dobrze, jeśli poparty jest pewną dozą rzetelnej wiedzy z zakresu odżywiania. Możemy zatem żywić się po prostu w sposób zbilansowany, zgodnie ze smakiem lub wybierać wśród rożnych diet niskowęglowodanowych, w rodzaju paleo, diety Kwaśniewskiego, Dukana, możemy też zostać na stałe weganami, wegetarianami, możemy stosować dietę pięciu przemian, dietę sezonową lub którąkolwiek z wielu innych dostępnych, jeśli tylko czujemy się po niej dobrze.

Dieta na co dzień – czy może szkodzić?

Jakakolwiek dietę wybierzemy, musimy dokładnie przeanalizować jej zalety i wady. W każdym wypadku, jeśli w naszej diecie codziennej występuje ryzyko niedoborów pewnych substancji odżywczych powinniśmy je minimalizować, choćby suplementacją.

Sprawdź także inne diety:

5 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.