7 zasad zdrowego odżywiania

7 zasad zdrowego odżywiania

Jeśli chcemy by problemy zdrowotne przestały być naszą zmorą, stosujmy bezwzględnie kilka prostych zasad zdrowego odżywiania i pamiętajmy, że nasze zdrowie zalety przede wszystkim od stylu naszego życia.

Oto 7 zasad zdrowego odżywiania:

1. Jak najmniej śmieciowego jedzenia

Produkty wysoko przetworzone, najeżone chemią i poddane niezdrowej obróbce są odpowiedzialne za główne uszkodzenia i dysfunkcje naszego organizmu. Chemia w nich zawarta uszkadza nasz układ pokarmowy. Dodatkowo zmieniają  nasz smak i powodują zaburzenia łaknienia. Zamiast śmieciowego jedzenia powinniśmy w naszej diecie korzystać z produktów bogatych w witaminy i składniki mineralne. Do przygotowania potraw wykorzystujmy – warzywa, owoce, przyprawy oraz jakże ważne ziarna. Czy wiecie jak bardzo pożyteczna dla naszego organizmy jest np. czarna soja? Ziarna czarnej soi zawierają dużo magnezu, wapnia, potasu, ma w sobie także ogromne ilości witaminy B.

2. Odpowiedni sposób obróbki żywności

Za najzdrowsze uważa się jedzenie produktów surowych, następnie wędzonych na zimno i gotowanych. „Nie” mówimy mikrofali, smażeniu, i grillowi.

3. Zasada JM, czyli Jedzmy Mniej (i częściej)

Nasz główny wróg to przejadanie się. Powoduje uczucie ciężkości i niestrawność oraz, przede wszystkim, nadwagę. Zamiast obżarstwa wybierzmy przynajmniej 5, rozsądnych wielkościowo, posiłków z dodatkiem dużej ilości wody.

4. Podstawą jest woda

Woda, niskomineralizowana a najlepiej źródlana, oczywiście niegazowana to baza dla zdrowia. Bez niej nasze nerki i nie pozbędą się z organizmu toksyn. Jest nie do zastąpienia – żadne soki i napoje nie wpłyną na nas korzystnie, jeśli nie będziemy pili przynajmniej 2,5 litra wody dziennie.

 

5. Mniej cukru

Zazwyczaj zjadamy  o wiele za dużo cukru, wcale niekoniecznie w postaci wysokoprzetworzonej. Ograniczmy białe pieczywo, makarony oraz pozornie zdrowe musli, owocowe jogurty oraz zbyt duże ilości soków owocowych.

 

6. Light to nie zdrowie

Produkty light, jako zamiennik dla tłuszczu, posiadają często cukier, co sprawia, że ich wartość kaloryczna jest większa niż produktu standardowego. Poza tym, tłuszcz nie odkłada się w postaci tłuszczu i nie powinniśmy unikać jego spożywania. Wystarczy ograniczyć się do rozsądnej jego ilości.

 

7. Ruch jest niezbędnym dodatkiem

Nie ma zdrowego odżywiania bez odpowiedniej dawki ruchu. Nasz organizm potrzebuje ruchu aby procesy trawienia zachodziły prawidłowo. Dzięki ruchowi dostarczamy organizmowi tlenu, biorącego udział w procesach metabolicznych w każdej komórce naszego ciała.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.