Łosoś w peperonacie – piątkowy obiad

Jak to zazwyczaj ma miejsce w piątek - na obiad była pyszna ryba :) Bardzo lubimy łososia, nie tylko ze względu na jego bogactwo składników odżywczych - zawiera między innymi potas, selen, kwasy omega-3, witaminę A, witaminę D, witaminę E, witaminę B, ale głównie za jego smak. Tym razem inspirując się ... czytaj dalej

Dietetyczna fasolka po bretońsku

Dietetyczna fasolka po bretońsku to danie, które jest najczęściej przygotowywane z białej fasoli z dodatkiem kiełbasy albo boczku. Nasza wersja będzie odrobinę bardziej dietetyczna i zamiast boczku wykorzystamy do jej przygotowania filet z kurczaka. Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się, że taka wersja fasoli będzie aż tak pyszna :) Samo przygotowanie ... czytaj dalej

Papryka faszerowana mięsem mielonym i ryżem

Papryka to warzywo najczęściej kojarzone z przyrządzaniem surówek i sałatek. Tymczasem papryka faszerowana mięsem mielonym i ryżem to pyszne, sycące i zdrowe danie obiadowe. Chętnie zjemy je szczególnie w upalne dni.  Składniki: 4 papryki pomidorowe, 25 dag żółtego sera, 1 woreczek ryżu, 1 cebula, 2 łyżki oleju, 300 g mielonego mięsa, ... czytaj dalej

Sałatka z bobem

Bób świetnie smakuje w upalne, letnie dni. Najczęściej jest gotowany samodzielnie lub z dodatkiem kopru. Ciekawym pomysłem jest również przygotowanie sałatki z bobem. Jest ona bogata w białko i w witaminy, a jednocześnie może być świetnym pomysłem na lekki, letni obiad. Składniki na sałatkę: 120 g sałaty, 2 nektarynki, kilka ... czytaj dalej

Krewetki z patelni z czosnkiem

Krewetki to najbardziej popularne i najczęściej jedzone owoce morza w Polsce. Jednym z powodów ich rozpowszechnienia jest niewątpliwie niska cena. Łatwo dostać krewetki w najbliższym supermarkecie już za niewygórowaną kwotę. Jednym z prostszych sposobów ich przyrządzenia jest usmażenie z czosnkiem i natką pietruszki. Przepis na 2 porcje. Składniki: 250 g ... czytaj dalej

Kuskus z warzywami z patelni

Kuskus przez wielu uważany jest za kaszę, pozyskiwany jest z pszenicy durum. Obecnie coraz częściej gości na stołach Polaków jako dodatek do dań obiadowych. Z powodzeniem może nam zastąpić kaszę gryczaną, ryż czy chociażby ziemniaki. Przygotowanie kuskus jest bardzo szybkie - wystarczy zalać go gorącą wodą i odczekać chwilę. W ... czytaj dalej

Bruschetty z guacamole i łososiem

Przepisów na guacamole znajdziemy bez liku, jednak kluczowym jego składnikiem jest awokado. Tajemnicą dobrze przygotowanego guacamole jest wybór dobrego awokado - powinno być naprawdę dojrzałe. Guacamole to danie kuchni meksykańskiej. Z wykorzystaniem guacamole postanowiliśmy zrobić pyszne bruschetty z guacamole i łososiem. Przepis na  bruschetty z guacamole i łososiem Bagietkę kroimy w cienkie kromeczki, ... czytaj dalej

Omlet z szynką i suszonymi pomidorami

Śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dnia, idealne śniadanie powinno być smaczne, zdrowe, sycące dzięki temu będziemy mieli pewność, że dobrze rozpoczniemy ten dzień. Praktycznie codziennie staje przed dylematem co zjeść na śniadanie - płatki, może coś na słodko, albo jednak wytrawnie. Ja chciałbym zaproponować Wam na śniadanie pyszny ... czytaj dalej

Klasyczny przepis na lasagne

Lasagne to klasyczny przepis na danie kuchni włoskiej. Danie to jest idealnym pomysłem na obiad, kiedy szukamy inspiracji i mamy ochotę na danie pochodzące z Włoch. Prostota składników i szybkość przygotowania czynią z tego dania idealną propozycję na wykwintny obiad. Przepis na lasagne Cebulę, czosnek drobno siekamy i szklimy na ... czytaj dalej

Herbatnikowe kuleczki

– niezależnie od ilości przeczytanych przepisów, dobrych chęci i włożonych starań. Jest jednak kilka smakołyków, które można przyrządzić szybko i bez pieczenia. Jednym z nich są herbatnikowe kuleczki. Składniki: 300 g (3 paczki) herbatników, 4\5 masła lub miękkiej margaryny do pieczenia, 1 szklanka cukru pudru, 2 łyżki kakao, 1 łyżka ... czytaj dalej